dijous, 20 de maig del 2010

LANZAROTE !!!!!!!

Les Fletxes ja estan apunt de marxar a Lanzarote a fer els Pedals de Lava, les que ens quedem a casa (per diferents motius, ...) us desitjem molta sort i que disfruteu moltissím, pensarem molt amb vosaltres, .....
--------------------------------------------------------------------------------
....I finalment, després de gairebé 4 mesos.....el resum de la nostra PEDALS DE LAVA A LANZAROTE !!!
Una ruta més que recomanable, en la qual el constant canvi de paisatge; la majoria de vegades amb vistes al mar i els diferents tipus de terreny que varem trepitjar: sorra, pedres ,graves, va fer que tota la sortida fos una aventura constant i un festival pels sentits. Aquí només podem deixar una petita mostra del què va ser, però la veritat és que com cada any, la complicitat, compenetració i bon rotllo de totes les FLETXES va ser GENIAL. Un temps per desconnectar i alhora compartir !!! a més , el vent tant típic de Lanzarote no va fer de les seves, per tant varem poder pedalar sense por de perdre la direcció......

La primera etapa de PUERTO DEL CARMEN a ORZOLA (64kms)
Terreny majoritàriament pedregós, però que també ens va permetre començar a provar la fina sorra sota les rodes i la veritat és que cal una mica de pràctica fins que no aconsegueixes mantenir-te a sobre la bici. Platges de sorra fina en combinació amb cràters de volcans al fons i contrastos de colors barrejant vegetació i plantacions amb la terra volcànica. Al final de l'etapa va caler fer una mica d'esprint per agafar l'últim vaixell que ens havia de portar cap a la bonica illa de la Graciosa

Segona etapa : LA GRACIOSA (30 kms)
Aquesta és una etapa mica de relax que ens permet poder disfrutar de la Graciosa, perquè tota l'etapa transcorre per aquesta petita i paridisíaca illa, disfrutant de les vistes i recorrent les seves platges . Cal destacar la Playa de las Conchas, una platja de sorra clara i aigües turqueses que ens va permetre somniar despertes tot i que les onades en aquest lloc són de gran envergadura i el mar sol estar sempre enfurismat. Evidentment ho varem poder comprovar per nosaltres mateixes !!
Aquí varem començar a descobrir també el què anomenen "risaero" : petites i seguides ondulacions del terreny que dificulten la ciclabilitat i que anirem trobant a diverses parts de la illa.

Tercera etapa : ORZOLA - FAMARA (50 kms)
El matí a primera hora varem tornar a agafar el ferry i cap a Lanzarote de nou. Aquesta etapa és característica pel desnivell que hi ha. Arribem al punt més alt de Lanzarote : el Mirador del Río, des d'on es veuen unes vistes espectaculars de la resta de la illa, però sobretot de la Graciosa. L'alçada no és molt important, però abans no arribem a aquests 700 mts. cal pujar i baixar unes quantes vegades. Arribem a trobar pujades de fins un 23% , que ja és dir !!!
Molt poc abans d'arribar al final d'etapa, passem per Teguise, un petit poble de l'interior en el qual cada diumenge hi ha un mercat hippie molt característic.
Arribem a Famara un preciós poblet coster molt conegut pels surfistes. Aquí es respira un ambient de surf per tot arreu. Un molt bon lloc per perdre-t'hi i a on vam menjar de conya !!

Quarta etapa : FAMARA- PLAYA BLANCA
Aquesta és l'etapa més llarga de pedals de lava. Al principi, podem posar en pràctica les dots que hem adquirit de pedalar damunt la sorra de la platja !!!. És un dels dies més espectaculars perquè part de la ruta transcorre pels voltants del Timanfaya ; un espectacle de roques fosques i camins pedregosos (els illencs en diuen MALPAÍS). És impressionant com a Lanzarote han aconseguit mantenir l'autenticitat del paisatge, guardant sempre l'equilibri natural de la zona. La carretera que surt del Parc Natural del Timanfaya i que arriba fins a Playa Blanca n´és un bon exemple. Cal destacar en aquesta tasca de conservació de l'espai natural el paper tan important que va tenir el pintor, escultor,arquitecte i artista César Manrique, fill de Lanzarote. Aquest mateix dia varem aprofitar per visitar la zona de la Laguna Verde (un lloc molt bonic) i los hervideros.
El final d'etapa a Playa Blanca, un lloc molt turístic.

Cinquena etapa : PLAYA BLANCA -PUERTO DEL CARMEN (35 kms)
Arribem ja a l'última etapa de la ruta. Encara que pot semblar curta, déu ni do l'esforç que s'ha de fer per superar-la. Gairebé tota la ruta transcorre per la zona dels Ajaches: una cordillera muntanyosa al sur de l'illa. És una zona trencacames amb constants desnivells i barrancs, gairebé sempre vora mar. Aquesta zona dels Ajaches comença a las Playas del Papagayo, molt conegudes a Lanzarote, i acaba a Playa Quemada. En principi només haviem d'arribar als 200 mts d'alçada...,però les ganes de pujar i de cremar l'últim cartutx va fer que per equivocació arribessim als 600 mts.: el punt més alt dels Ajaches..... La recompensa va ser un molt bon dinar en un mirador del poble de Femés (fora de la ruta) amb "xupito" inclòs !! i després abans d'arribar, una mica de platgeta....Arribem de nou a Puerto del Carmen per acabar de passar un dia i mig allà fent una mica de turisme i "panxing"..... Perquè no tot és pedalar, oi ??

Aquí falta la Laura que és qui ens va fer la foto
...I ara, FINS L'ANY QUE VE !!!!

Des d'aquí donar les gràcies amb en Maxi i en Chema per la seva paciència i bona organització de la ruta PEDALS DE LAVA i moltíssimes gràcies també a les FLETXES : Montse Riesco, Montse Vila, Laura i Sílvia, per aquestes fotos tan fantàstiques !!

Per cert, molt "bon camino" també a les dues fletxes : Clàudia i Mercè que junt amb les seves parelles i un parell d' amics faran aquesta mateixa ruta la primera setmana d'Octubre. Volem veure fotos també !!
; )

1. Quines fotos més genials, trenquen els tipics paissatges d'Espanya i Portugal dels altres anys!!

La veritat és que em ve una mica d'enyorança i nostalgia per no haver-hi pogut estar.... però un altre any serà.

Des d'aquí vull felicitar a totes les fletxes pel nou repte aconseguit. Ja en teniu una més a la llista, que ja comencen a ser unes quantes.
    I desitjar el màxim de sort i diversió a les fletxes-arcs que faran la ruta d'aquí uns dies. Petons i força els pedals!!